Σάββατο  18  Ιανουαρίου    Ανατολή Ηλίου - Sunrise 07:39  Δύση Ηλίου - Sunset 17:32 - Διάρκεια ημέρας: 9 ώρες, 53 λεπτά   |       English version  IN ENGLISH A
meteo.gr Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΑΡΧΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ


Ρώμη: Τετραήμερη απαγόρευση στα ντιζελοκίνητα λόγω νέφους (17/01/2020)

Τετραήμερη απαγόρευση στην κυκλοφορία όλων των αυτοκινήτων ντίζελ επέβαλε για πρώτη φορά ο δήμος της Ρώμης, εξαιτίας των υψηλών τιμών του νέφους.

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, το μέτρο αφορά περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, τα οποία και μένουν υποχρεωτικά στα γκαράζ. Η απαγόρευση ισχύει και για τα πιο πρόσφατα ντιζελοκίνητα, τύπου «euro 6».

Παράλληλα, μεθαύριο θα απαγορευτεί η κυκλοφορία σε όλα τα ΙΧ αυτοκίνητα, στα πλαίσια των «οικολογικών Κυριακών» με την ελπίδα, πάντα, να μπορέσει να καθαρίσει η ατμόσφαιρα. Ανάλογα μέτρα για τον αυστηρό περιορισμό της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων έχουν ληφθεί και από τον δήμο του Μιλάνου.

Πολλοί κάτοικοι της Αιώνιας Πόλης διαμαρτύρονται για την απόφαση της δημάρχου και στελέχους του Κινήματος Πέντε Αστέρων, Βιρτζίνια Ράτζι. Υπογραμμίζουν, μάλιστα, ότι δεν μπορούν να επιβάλλονται τέτοιες θυσίες στους πολίτες, ενώ πολλά οχήματα της δημοτικής υπηρεσίας αποκομιδής απορριμμάτων συνεχίζουν να κινούνται με ντίζελ. Η Ράτζι, όμως, απαντά ότι μέχρι να ληφθούν μονιμότερα μέτρα, πρόκειται για μια πρωτοβουλία που μπορεί να βοηθήσει, έστω και πρόσκαιρα, στην μείωση του νέφους. Αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι και οι σαφώς μειωμένες βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών, με καιρικές συνθήκες που θυμίζουν περισσότερο ανοιξιάτικη περίοδο, παρά Χειμώνα.

Οι μετεωρολόγοι, τέλος, αφήνουν κάποια περιθώρια αισιοδοξίας και προβλέπουν, για την αρχή της νέας εβδομάδας, επιδείνωση του καιρού, με βροχές, αρχικά στην βόρεια Ιταλία και στην συνέχεια σε όλη την υπόλοιπη χώρα.


Kαταχωρήθηκε 17/01/2020

Η ομίχλη ακύρωσε πτήσεις στο «Μακεδονία» - Εκτροπή ακόμη μίας στην Αθήνα (16/01/2020)

Υπό το πέπλο πυκνής ομίχλης ξύπνησε σήμερα η Θεσσαλονίκη και κυρίως τα ανατολικά της πόλης, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα σε πτήσεις από την πολύ περιορισμένη ορατότητα στο αεροδρόμιο Μακεδονία.

Συγκεκριμένα, νωρίς το πρωί η Ολυμπιακή ανακοίνωσε την καθυστέρηση κατά δύο ώρες στην πρωινή πτήση της από Αθήνα και το «Ελ. Βενιζέλος» προς τον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης, λόγω των καιρικών συνθηκών. Έτσι, η πτήση της εταιρείας που ήταν προγραμματισμένη να αναχωρήσει στις 7:00 θα ξεκινούσε στις 9:00. Ωστόσο, η συγκεκριμένη πτήση τελικά ακυρώθηκε εξαιτίας της περιορισμένης ορατότητας στο Μακεδονία.

Μία ακόμη πτήση, αυτή της Turkish Airlines από Κωνσταντινούπολη, ακυρώθηκε, ενώ η πρωινή πτήση της Ryanair από Ρώμη για Θεσσαλονίκη παρέκκλινε και θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Παράλληλα, μία πτήση από το Ηράκλειο για τη Θεσσαλονίκη, και πάλι της Ολυμπιακής, μετατέθηκε για 45 λεπτά και παραμένει άγνωστο αν και αυτή ακυρωθεί, εφόσον δεν αλλάξουν οι καιρικές συνθήκες στον αερολιμένα Μακεδονία.


Kαταχωρήθηκε 16/01/2020

ΕΥ: Πρώτη η Κίνα στον δείκτη ΑΠΕ - Η Ελλάδα στην 31η θέση (14/01/2020)

Η επίτευξη των στόχων για μηδενικές εκπομπές αερίων απαιτεί επενδύσεις, όχι μόνο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών και της θέρμανσης, στην ενέργεια με βάση το υδρογόνο και στις υποδομές «έξυπνων δικτύων». Αυτό προκύπτει από την 54η έκδοση της έρευνας της EY, Renewable Energy Country Attractiveness Index(RECAI). H Kίνα παραμένει στην κορυφή της κατάταξης, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται στην 31η θέση, χάνοντας μία θέση σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Η έκθεση επισημαίνει ότι η αξιοποίηση βασικών τεχνολογιών, όπως οι αποκεντρωμένες πηγές ενέργειας, τα ηλεκτρικά οχήματα, και τα συστήματα ανταπόκρισης στη ζήτηση και αποθήκευσης ενέργειας, θα επιταχυνθεί στο μέλλον. Προβλέπει, επίσης, ότι, για να υλοποιηθεί το σενάριο βιώσιμης ανάπτυξης του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, οι επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές θα πρέπει να διπλασιαστούν - από τα 300 δις δολάρια για το 2018, περίπου στα 600 δισ. δολάρια ετησίως - ώστε, μέχρι το 2050, να αγγίζουν τα 18,6 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Η Κίνα παραμένει στην κορυφή του Δείκτη της έκθεσης, κυρίως λόγω του ύψους των επενδύσεων που πραγματοποιούνται στη χώρα, παρά την επιβράδυνση της τάξης του 39% που καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2019, εξαιτίας της στροφής από το καθεστώς Εγγυημένων Τιμών (Feed-in Tariffs) σε καθεστώς Ανταγωνιστικών Διαδικασιών (auctions) για τα νέα έργα αιολικής και ηλιακής ενέργειας. Οι ΗΠΑ διατηρούν τη δεύτερη θέση, καθώς τα υπό εκτέλεση έργα υπεράκτιας αιολικής ενέργειας ενισχύουν τις μελλοντικές προοπτικές της αγοράς, ενώ οι αγορές ηλιακής και χερσαίας αιολικής ενέργειας συνεχίζουν να επωφελούνται από τις φοροαπαλλαγές (tax credit subsidies). Παρά την αβεβαιότητα που δημιουργεί το Brexit, το Ηνωμένο Βασίλειο αναρριχήθηκε στην έβδομη θέση του Δείκτη, με τις ανταγωνιστικές διαδικασίες για έργα υπεράκτιας αιολικής ενέργειας να δημιουργούν την προοπτική για παραγωγή ενέργειας χωρίς επιδοτήσεις. Ανοδική τάση στην κατάταξη του σχετικού Δείκτη παρουσιάζουν η Ισπανία και το Βιετνάμ, κυρίως λόγω της ενίσχυσης των αγορών ηλιακής ενέργειας, καθώς και η αναζωογονημένη πολωνική αγορά, η οποία εισέρχεται στην κατάταξη των κορυφαίων 40 χωρών, έπειτα από μερικά δύσκολα χρόνια.

Η έκθεση εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο ο κλάδος της ενέργειας μπορεί να εκμεταλλευθεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τη μετάβαση σε ένα μοντέλο με μηδενικούς ρύπους, καθώς και τα εμπόδια που θα πρέπει να ξεπεραστούν. Για παράδειγμα, μια στροφή στο μοντέλο yieldco – κατά το οποίο μια νέα εταιρεία, με σταθερές ταμειακές ροές, προχωρά σε δημόσια εγγραφή – θα μπορούσε να συμβάλλει στην προσέγγιση μεταξύ των εταιρειών ενέργειας και των επενδυτών. Αυτό θα επέτρεπε την αντιστοίχιση των σημαντικών δεξαμενών κεφαλαίων με τους κατασκευαστές των συστημάτων ενέργειας που είναι αναγκαία για την επίτευξη των στόχων μηδενικών εκπομπών.

Στην πρόσφατη κατάταξη, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 31η θέση του Δείκτη, υποχωρώντας μια θέση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κ. Τάσος Ιωσηφίδης, εταίρος και επικεφαλής του Τμήματος Χρηματοοικονομικών Συμβούλων της ΕΥ Ελλάδος, αναφέρει: «Τα τελευταία χρόνια η θέση της Ελλάδας στον Δείκτη έχει κυμανθεί μεταξύ της 28ης και της 40ης θέσης. Η πρόσφατη απόφαση για πλήρη απολιγνιτοποίηση μέχρι το 2028 θα δώσει αναμφίβολα ώθηση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Παράλληλα, όμως, είναι επιτακτική ανάγκη, τόσο για οικονομικούς όσο και για περιβαλλοντικούς λόγους, να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για τη βελτίωση των επιδόσεων της χώρας, ενισχύοντας το νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο».


Kαταχωρήθηκε 14/01/2020

Αθήνα: Πάνω από 70% των ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχεται από οχήματα (13/01/2020)

Η Αθήνα και το Μιλάνο είναι δύο πόλεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου σχεδόν τα τρία τέταρτα (πάνω από το 70%) των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου προέρχονται από τα οχήματα και τις μεταφορές. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέσο όρο (47%) σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ σε κάποιες όπως η Λισαβόνα είναι μόνο 20%.

Αυτό προκύπτει από μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που εκτιμά ότι οι συγκεντρώσεις του μονοξειδίου και του διοξειδίου του αζώτου στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης όπως η Αθήνα θα μπορούσαν να μειωθούν έως 40% με τα κατάλληλα μέτρα, όσον αφορά τη μετακίνηση των οχημάτων. Περίπου το 15% της μείωσης μπορεί να προέλθει από τους περιορισμούς στα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα ΙΧ, το 13% στα πετρελαιοκίνητα φορτηγά και 6% στα βαν με ντίζελ.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση -στην οποία συμβάλλουν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου- είναι ο μεγαλύτερος περιβαλλοντικός κίνδυνος για την υγεία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις υποφέρουν ακόμη από μέτρια ποιότητα αέρα.

Μόνο του το διοξείδιο του αζώτου (ΝΟ2) ευθύνεται για τουλάχιστον 68.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως, ενώ αρκετές πόλεις -μεταξύ των οποίων η Αθήνα- τακτικά ξεπερνούν τα ευρωπαϊκά όρια και ασφαλείας για το συγκεκριμένο ρύπο (40 μικρογραμμάρια Νο2 ανά κυβικό μέτρο αέρα). Περίπου το 10% των σταθμών μέτρησης της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη -κυρίως μέσα σε πόλεις (και στην Αθήνα)- καταγράφουν κάθε χρόνο παραβίαση του επιπέδου των ρύπων σε ετήσια βάση.

Οι ερευνητές του JRC δημιούργησαν έναν «Αστικό 'Ατλαντα Νο2», με στόχο να βοηθήσουν τις αρμόδιες αρχές να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικά μέτρα, ώστε να μειωθούν τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου. Μεταξύ άλλων, προτείνεται ο αυστηρότερος περιορισμός της κίνησης των μεγαλύτερης ηλικίας και πιο ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο της πόλης ή ακόμη και η επιβολή περιβαλλοντικών τελών στους μεγαλύτερους ρυπαντές. Ακόμη, προτείνεται η ενθάρρυνση και τα κίνητρα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, η ευρύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, των ποδηλάτων και του περπατήματος, έτσι ώστε να βελτιωθεί και άλλο η ποιότητα του αέρα, αλλά επίσης να μειωθούν ο θόρυβος και τα τροχαία.


Kαταχωρήθηκε 13/01/2020

Φιλιππίνες: «Ξύπνησε» το ηφαίστειο Ταάλ – Ανεστάλησαν οι πτήσεις (12/01/2020)

ι αερολιμενικές αρχές στις Φιλιππίνες ανέστειλαν τις πτήσεις από και προς το διεθνές αεροδρόμιο της Μανίλας καθώς ένα ηφαίστειο στη γειτονική επαρχία Μπατάνγκας εκτόξευσε μια γιγαντιαία στήλη καπνού.

Νωρίτερα σήμερα το ηφαίστειο Ταάλ εκτόξευσε μια στήλη τέφρας σε ύψος ενός χιλιομέτρου συνοδευόμενη από δυνατούς ήχους και δονήσεις, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο για μια έκρηξη εντός εβδομάδων.

"Όλες οι πτήσεις στο Διεθνές Αεροδρόμιο Νινόι Ακίνο ανεστάλησαν προσωρινά εξαιτίας της ηφαιστειακής τέφρας από το ηφαίστειο Ταάλ", έγραψε στο Twitter η αρχή του Διεθνούς Αεροδρομίου της Μανίλας.

Οι επιβάτες κλήθηκαν να επικοινωνήσουν με τις αεροπορικές εταιρείες για λεπτομέρειες σχετικά με το πρόγραμμα των πτήσεων.

Το Ινστιτούτο Ηφαιστειολογίας και Σεισμολογίας των Φιλιππίνων αύξησε στο 3 το επίπεδο συναγερμού-με ανώτατο επίπεδο το 5- ενώ οι αρχές της χώρας διέταξαν την απομάκρυνση περίπου 8.000 κατοίκων από την περιοχή.

Παράλληλα, το Εθνικό Συμβούλιο Μείωσης και Διαχείρισης του Κινδύνου Φυσικών Καταστροφών ενημέρωσε τους δημοσιογράφους ότι η επιχείρηση εκκένωσης έχει ξεκινήσει και αυτής ηγούνται αξιωματούχοι της τοπικής κυβέρνησης.


Kαταχωρήθηκε 12/01/2020

Αυστραλία: Οι πυρκαγιές έχουν κάψει δασικές εκτάσεις όσο το 1/3 της Ελλάδας (12/01/2020)

Κάθε νέα εκτίμηση διαψεύδει την προηγούμενη, κάθε υπολογισμός αποδεικνύεται συντηρητικός σε σχέση με τον προηγούμενο. Σε μία δραματική συγκυρία (;), μάλιστα, ο Αυστραλός πρωθυπουργός Σκοτ Μόρισον, επέλεξε τη φετινή θερινή περίοδο να συρρικνώσει σχεδόν κατά το ήμισυ τη χρηματοδότηση της αντιπυρικής προστασίας της χώρας του. Και οι δασικές πυρκαγιές που μαίνονται τέσσερις μήνες τώρα στην Αυστραλία εξελίσσονται στον μεγαλύτερο εφιάλτη για ολόκληρο τον πλανήτη. Οι έως τώρα απώλειες σε δασικές και ημι-δασικές εκτάσεις καλύπτουν περίπου δύο Βέλγια, ή μία Ιρλανδία ή το ένα τρίτο της Ελλάδας! Σε βιοποικιλότητα, έχουν αφανιστεί περί τα 1,25 δισεκατομμύρια ζώα, κυρίως θηλαστικά, πουλιά και ερπετά (είναι η τελευταία εκτίμηση του World Wildlife Fund Australia, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα βατράχια, τα έντομα και τα άλλα ασπόνδυλα). Όσο για τις συνέπειες στην υγεία των ανθρώπων, την ποιότητα του νερού και το κλίμα, είναι ακόμη πολύ νωρίς για να φανούν… Το σίγουρο είναι ότι δεν υπολογίζονται...


Kαταχωρήθηκε 12/01/2020

Βαρκελώνη: «Στοπ» στην κυκλοφορία ρυπογόνων αυτοκινήτων (12/01/2020)

Η Βαρκελώνη προστίθεται στον κατάλογο των ευρωπαϊκών χωρών που λαμβάνουν μέτρα για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ισπανίας επιβάλλει από σήμερα απαγόρευση κυκλοφορίας στα παλαιότερα και περισσότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα στη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας.

Συγκεκριμένα, οι αρχές της Βαρκελώνης επέβαλαν απαγόρευση κυκλοφορίας στα ρυπογόνας τεχνολογίας βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εγγεγραμμένα πριν από το 2000 και στα ντιζελοκίνητα εγγεγραμμένα πριν από το 2006. Η απαγόρευση ισχύει από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ. Οι οδηγοί σε περίπτωση παράβασης των κανονισμών αντιμετωπίζουν πρόστιμο τουλάχιστον 100 ευρώ.

Για τα ρυπογόνα οχήματα των παραπάνω κατηγοριών επιτρέπεται είσοδος στην πόλη δέκα φορές το χρόνο. Δεν αποκλείεται, σύμφωνα με δηλώσεις της δημάρχου της πόλης, Άντα Κολάου, να επιβληθεί καθημερινό τέλος εισόδου, όπως ήδη συμβαίνει στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη. Οι πόλεις αυτές αποτελούν παραδείγματα διαχείρισης του αστικού περιβάλλοντος που θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά. Στη Βαρκελώνη, από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Η Ελλάδα, σε αντίθεση, κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις υπέργηρου στόλου φορτηγών αλλά και λεωφορείων (τουριστικών και σχολικών), με τις ηλικίες να φτάνουν και να ξεπερνούν τα 27 έτη.

Τα μέτρα στη Βαρκελώνη εκτιμάται πως θα μειώσουν σημαντικά, κατά -15%, τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Air Quality in Europe-2018 report). Η Βαρκελώνη στοχεύει να μειώσει τον αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς έχουν καταγραφεί 424 πρόωροι θάνατοι μεταξύ 2010-2017. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕ, καταγράφηκαν 2.900 πρόωροι θάνατοι.


Kαταχωρήθηκε 12/01/2020

Άλλη μια ημέρα παγετού, η Παρασκευή 10/01 (10/01/2020)

Ισχυρός παγετός σημειώθηκε στα ηπειρωτικά για ένα άλλο πρωινό, με τη θερμοκρασία να φτάνει τους -9 βαθμούς. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών / meteo.gr, οι χαμηλότερες ελάχιστες θερμοκρασίες, κατεγράφησαν στις περιοχές: Γρεβενά -9.4 βαθμοί, Κοιλάδα Κοζάνης -8.8 βαθμοί, Μαυρολιθάρι Φωκίδας -8.6 βαθμοί, Καρπενήσι (Βουτύρω) -8.5 βαθμοί, Νεός Καύκασος Φλώρινας -8.4 βαθμοί, Αγία Κυριακή Ιωαννίνων -8.3 βαθμοί, Ιωάννινα και Κίτρινη Λίμνη Κοζάνης -8.2 βαθμοί Κελσίου.


Kαταχωρήθηκε 10/01/2020

ΔΕΔΔΗΕ: Επί ποδός για την αποκατάσταση ζημιών στην ηλεκτροδότηση (07/01/2020)

Συνεχίζονται από τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ οι εργασίες αποκατάστασης όλων των ζημιών που έχουν προκύψει στο δίκτυο από τη σφοδρή κακοκαιρία.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ, σήμερα και μέχρι αυτή την ώρα, τα συνεργεία του συνεχίζουν τις εργασίες για την αποκατάσταση των ζημιών στην Αττική και συγκεκριμένα στις περιοχές Κάτω Σούλι, Πεντέλη (Μοναστήρι Αγίου Παντελεήμονα) και Ιπποκράτειο Πολιτεία.

Επίσης στην περιοχή της Θήβας, συνεχίζονται οι εργασίες αποκατάστασης στα χωριά Άσκρη και Νεοχώρι, στην περιοχή Αλιβερίου στην Άνω και Κάτω Σέτα και στα χωριά Παραμερίτες, Κρεμαστός και Μανίκια και στα χωριά του Κάβο Ντόρο νοτίως της Καρύστου Λιβάδι, Καστρί και Πλατανιστό.

Tέλος, τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ εργάζονται για την αποκατάσταση μεμονωμένων μικρότερων βλαβών που προκύπτουν λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών στα Αντικύθηρα, στην Κύθνο, στη Λέσβο και σε νησιά των Κυκλάδων.


Kαταχωρήθηκε 07/01/2020

Αυστραλία: Συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο οι πυρκαγιές (07/01/2020)

Συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο οι πυρκαγιές σε δάση και περιοχές χαμηλής βλάστησης στη νοτιοδυτική Αυστραλία.

Οι φωτιές έχουν στοιχίσει τη ζωή σε 25 ανθρώπους αυτή τη θερινή περίοδο και έχουν καεί περισσότερα από 80 εκατομμύρια στρέμματα γης, μια περιοχή σχεδόν ίση με την έκταση της Αυστρίας, ενώ έχουν προκληθεί ζημιές ή ολική καταστροφή σε χιλιάδες σπίτια και προβλήματα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης και τηλεπικοινωνιών.

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού απομάκρυναν χιλιάδες παραθεριστές και κατοίκους από την παραθαλάσσια πόλη της Μαλακούτα, όπου 4.000 άνθρωποι προκειμένου να σωθούν κατέφυγαν στις παραλίες την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, αναμένεται να υπάρξει σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο και στον τουρισμό της Αυστραλίας, που αντιστοιχεί στο 3,1% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ). Το περασμένο καλοκαίρι, η Αυστραλία προσέλκυσε 2,71 εκατ. παραθεριστές, καθώς πολλοί αναζητούσαν κάτι διαφορετικό από τον χειμώνα του βόρειου ημισφαιρίου.

«Περνάμε τις πιο δύσκολες στιγμές στην ιστορία της Αυστραλίας» δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο Βασίλης Παπαστεργιάδης, πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης, η οποία πραγματοποιεί δράσεις για να συνδράμει στη συνολική προσπάθεια αντιμετώπισης των καταστροφικών πυρκαγιών που πλήττουν την Αυστραλία από τον Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα.

«Ακούμε συχνά από την Ελλάδα τους συμπατριώτες μας να εκφράζουν την συμπαράστασή τους και τους ευχαριστούμε. Εγώ αυτό που έχω να πω είναι ότι περνάμε τις πιο δύσκολες στιγμές στην ιστορία της Αυστραλίας», τόνισε ο κ.Παπαστεργιάδης και επεσήμανε ότι «ως Ελληνική Κοινότητα Μελβούρνης κάνουμε δράσεις και εκδηλώσεις να συγκεντρώσουμε χρήματα».

«Μετράμε ήδη 25 νεκρούς. Οι Αρχές μας προειδοποιούν ότι αυτό θα κρατήσει τουλάχιστον άλλες οκτώ εβδομάδες και είμαστε στην αρχή του καλοκαιριού. Οι θερμοκρασίες είναι σε ύψος ρεκόρ, πάνω από 500 εκατομμύρια ζώα έχασαν τη ζωή τους, πάνω από 2.400 σπίτια καταστράφηκαν και από 13 εκατ. στρέμματα κάηκαν. Είναι ασύλληπτο αυτό που ζούμε», είπε ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινότητας Μελβούρνης.


Kαταχωρήθηκε 07/01/2020

Υποχωρεί σταδιακά ο «Ηφαιστίων» αφήνοντας προβλήματα (07/01/2020)

Σταδιακή υποχώρηση της κακοκαιρίας «Ηφαιστίων» αναμένεται σήμερα, ενώ τα προβλήματα από τα έντονα καιρικά φαινόμενα παραμένουν σε πολλές περιοχές.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την μετεωρολογική υπηρεσία meteo του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών βροχές και σποραδικές καταιγίδες αναμένονται σήμερα στο ανατολικό και νότιο Αιγαίο με τα εντονότερα φαινόμενα να εντοπίζονται στην Κρήτη, όπου θα εκδηλωθούν πυκνές χιονοπτώσεις στα ορεινά. Τοπικές βροχές ή χιονόνερο θα εκδηλωθούν στην ανατολική Βοιωτία, την Αττική και την Εύβοια όπου θα χιονίσει στα ορεινά, στα ημιορεινά καθώς και σε περιοχές με χαμηλότερο υψόμετρο.

Παράλληλα, οι βόρειοι άνεμοι στο Αιγαίο θα συνεχίσουν να πνέουν με εντάσεις έως 10 μποφόρ. Σταδιακή εξασθένηση των ανέμων αναμένεται από αύριο.

Λόγω των θυελλωδών ανέμων παραμένει σε ισχύ το απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου. Στον Αργοσαρωνικό τα δρομολόγια πραγματοποιούνται με τα συμβατικά πλοία. Κλειστές είναι οι γραμμές Αγ. Μαρίνα-Νέα Στύρα, Καβάλα-Πρίνος και Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη.

Την ίδια ώρα προβλήματα παρατηρούνται και στην Κρήτη όπου πλημμύρισε το μεγαλύτερο μέρος του κάμπου στο Οροπέδιο του Λασιθίου, λόγω των ισχυρών βροχοπτώσεων και του χιονόνερου αλλά και της μεγάλης ποσότητας νερού που δημιουργήθηκε όταν έλιωσαν τα χιόνια που έπεσαν στην περιοχή. Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο δήμαρχος, Γιαννης Στεφανάκης, η ποσότητα του νερού μέσα στον κάμπο είναι πολύ μεγαλύτερη από πέρυσι και επιβάλλεται η αποφυγή οποιασδήποτε μετακίνησης μέσα στον κάμπο.

Όπως σημείωσε ο ίδιος, ήδη έχει ζητήσει από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης να αυξήσει την ποσότητα νερού που πηγαίνει στο φράγμα Αποσελέμη, προκειμένου να αποφευχθούν πλημμυρικά φαινόμενα ακόμη και στον περιφερειακό δρόμο.

Προβλήματα με καταπτώσεις βράχων και κατολισθήσεις καταγράφηκαν και στα Χανιά. Οι αρχές καλούν τους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ιδιαίτερα στις περιοχές Πλατάνι, Νωπήγεια λόγω κατολισθήσεων, ενώ προβλήματα παρουσιάζονται και σε περιοχές των δήμων Πλατανιά, Κισσάμου και Καντάνου-Σελίνου.

Στον δήμο Κισσάμου κλειστός παραμένει ο δρόμος από Σφηνάρι προς Μελισιά και Κάμπο λόγω καταπτώσεων βράχων, ενώ προβλήματα έχουν αναφερθεί στη δημοτική και αγροτική οδοποιία στις περιοχές Γραμβούσας και Πλατάνου.

Στον δήμο Καντάνου-Σελίνου προβλήματα με καταπτώσεις βράχων παρουσιάζονται σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου, ενώ στον δήμο Πλατανιά υπάρχουν καταπτώσεις στο οδικό δίκτυο προς το Μόδι, το Κοντομαρί και το Μανωλιόπουλο.

Από τους θυελλώδεις ανέμους αποκολλήθηκε η βάση και μέρος της οροφής κατοικίας στην περιοχή Κουμπελή του Δήμου Χανίων, ενώ σε πολλά σημεία της πόλης έπεσαν δέντρα.

Κλειστό θα παραμείνει σήμερα, για λόγους ασφαλείας, το κολυμβητήριο Χανίων.

Προβλήματα αναφέρθηκαν και στην ηλεκτροδότηση περιοχών της Περιφερειακής Ενότητας και στην υδροδότηση περιοχών της πόλης των Χανίων. Οι θυελλώδεις άνεμοι και ο υψηλός κυματισμός προκάλεσαν ζημιές σε τμήματα της χερσαίας ζώνης στο Ενετικό Λιμάνι των Χανίων.

Στην Αθήνα, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών ο Δήμος Αθηναίων ανακοίνωσε ότι συνεχίζεται η διάθεση θερμαινόμενων χώρων για την προστασία των αστέγων επί 24ωρης βάσης.

Σύμφωνα με τον ΔΕΔΔΗΕ συνεργεία συνεχίζουν τις εργασίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στις περιοχές Κάτω Σούλι, Πεντέλη (Μοναστήρι Αγίου Παντελεήμονα) και Ιπποκράτειο Πολιτεία. Επίσης στην περιοχή της Θήβας, συνεχίζονται οι εργασίες αποκατάστασης της ηλεκτροδότησης στα χωριά Άσκρη και Νεοχώρι, στην περιοχή Αλιβερίου στην Άνω και Κάτω Σέτα και στα χωριά Παραμερίτες, Κρεμαστός και Μανίκια και στα χωριά του Κάβο Ντόρο νοτίως της Καρύστου Λιβάδι, Καστρί και Πλατανιστό.

Tέλος, τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ εργάζονται για την αποκατάσταση μεμονωμένων μικρότερων βλαβών που προκύπτουν λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών στα Αντικύθηρα, στην Κύθνο, στη Λέσβο και σε νησιά των Κυκλάδων.


Kαταχωρήθηκε 07/01/2020

Οι ισχυρότερες ριπές ανέμου και τα μεγαλύτερα ύψη υετού της Κυριακής 5/1/2020 (05/01/2020)

Θυελλώδεις βόρειοι άνεμοι έπνευσαν την Κυριακή 5/1/2020, ενώ βροχές και χιονοπτώσεις σημειώθηκαν σε πολλές περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτομάτων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών / meteo.gr, οι ισχυρότερες ριπές ανέμου καταγράφηκαν στην Παξιμάδα Καρύστου (121 χλμ/ώρα), στην Αριδαία (105 χλμ/ώρα), στον Ισθμό της Κορίνθου (97 χλμ/ώρα), στην Πάρνηθα (97 χλ,μ/ώρα) και στην Σκύρο (87 χλμ/ώρα). Τα μεγαλύτερα ύψη ολικού υετού (βροχή / χιόνι) καταγράφηκαν στην Ιερά Μονή Σίμωνος Πέτρας (46.2 χιλιοστά), στην Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας (41.6 χιλιοστά), στη Στενή Ευβοίας (39.6 χιλιοστά), στην Κύμη Ευβοίας (34.4 χιλιοστά) και στη Σκόπελο (28.4 χιλιοστά).


Kαταχωρήθηκε 05/01/2020

Κλιματική αλλαγή: Χρονιά μαζικών κινητοποιήσεων των πολιτών το 2019 (04/01/2020)

Ογκώδεις διαδηλώσεις νέων για το Κλίμα, πολλαπλασιασμός των πράξεων πολιτικής ανυπακοής: απέναντι στην κλιματική αλλαγή, οι πολίτες εγκάλεσαν θορυβωδώς τους ηγέτες τους το 2019, χρονιά που συγκαταλέγεται στις θερμότερες που έχουν ποτέ καταγραφεί.

Η νεαρή Σουηδή Γκρέτα Τούνμπεργκ, άγνωστη εδώ και έναν χρόνο, έγινε στα 16 της χρόνια το πρόσωπο μίας οργισμένης νεολαίας. Με την απεργία της από το σχολείο για το Κλίμα κινητοποίησε εκατοντάδες χιλιάδες νέους σε ολόκληρο τον κόσμο.

Το κίνημα μη βίαιης πολιτικής ανυπακοής Extinction Rebellion γεννήθηκε στην Βρετανία και απλώθηκε. Με το σύνθημα «η ελπίδα πεθαίνει, η δράση ξεκινά» προχώρησαν σε αποκλεισμούς οδικών αρτηριών στο Λονδίνο και επέκτειναν την δράση του στον κόσμο, χωρίς να φοβηθούν τις μαζικές συλλήψεις.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο τέλος του Νοεμβρίου, με τη ευκαιρία της "Black Friday" και της COP25 στην Μαδρίτη, ακτιβιστές απέκλεισαν ανθρακωρυχεία στην Γερμανία ή αποθήκες της Amazon στην Γαλλία.

Το έναυσμα για την κινητοποίηση; Η δημοσίευση, στο τέλος του 2018, της ειδικής έκθεσης των εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ για το Κλίμα (Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή, IPCC, Giec) για την κατάσταση στην οποία θα περιέλθει ο πλανήτης με μία αύξηση της θερμοκρασίας κατά 1,5°C έως 2°C.

«Το μήνυμα των επιστημόνων είναι ότι κάθε μισός βαθμός μετρά», λέει η Amy Dahan, ιστορικός των Επιστημών, ειδική στην κλιματική αλλαγή στο CNRS. Τα λόγια τους, που επί χρόνια παρέμεναν περιορισμένα στους κύκλους των ηγετών και των μη κυβερνητικών οργανώσεων, διαδόθηκαν στον πλανήτη. Πολίτες φρόντισαν να δημοσιοποιήσουν την έκθεση δίνοντας σε όλους πρόσβαση στο περιεχόμενό της.

«Αυτό είναι καινούργιο», λέει η κλιματολόγος Corinne Le Quéré, πρόεδρος του Ανωτάτου Συμβουλίου για το Κλίμα στην Γαλλία και μέλος της βρετανικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή. «Εργάζομαι για την κλιματική αλλαγή εδώ και 30 χρόνια και επί 29 χρόνια, ως επιστήμονες κάναμε την δουλειά μας εν κρυπτώ», αστειεύεται η επιστήμονας που πλέον δέχεται «κάθε μέρα προσκλήσεις» για να συμμετάσχει σε συζητήσεις.

Κυκλώνες, καύσωνες, πλημμύρες

Η έκθεση αυτή υπήρξε το έναυσμα και για την Caroline Merner, 24χρονη ακτιβίστρια για το Κλίμα. «Μας έδωσε ένα ξεκάθαρο χρονικό όριο: μένουν 12 χρόνια για να δράσουμε», λέει η Καναδή, μέλος του κινήματος Youth4Climate.

Δεν τίθεται πλέον θέμα να αφήνουμε να περνά ο χρόνος ανάμεσα στις δεσμεύσεις και τις αποφάσεις των πολιτικών ηγετών, λέει. «Οι νέοι δεν δέχονται την «πράσινη απάτη» (greenwashing).

Το 2019, η IPCC σήμανε συναγερμό και για το θέμα της διαχείρισης των εδαφών και των ωκεανών. Η ομάδα των εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ για την βιοποικιλότητα, η IPBES Global Assessment Report on Biodiversity and Ecosystem Services, σήμανε από την πλευρά της συναγερμό για την υποβάθμιση των «ειδών».

Την ίδια στιγμή, τα ακραία κλιματικά φαινόμενα πολλαπλασιάζονται, σε όλες ανεξαιρέτως τις ηπείρους: κυκλώνας Idai στην Μοζαμβίκη, τυφώνας Hagibis στην Ιαπωνία, επεισόδια καύσωνα και ξηρασίας ρεκόρ στην Ευρώπη, πυρκαγιές στην Καλιφόρνια και την Αυστραλία, πλημμυρισμένη Βενετία, ενώ η Ινδονησία σχεδιάζει να μεταφέρει την πρωτεύουσά της απέναντι στην άνοδο της στάθμης των υδάτων. «Βλέπουμε τις κλιματικές αλλαγές με τα ίδια μας τα μάτια», λέει η Corinne Le Quéré. «Αυτή η πραγματικότητα μας αναγκάζει να; δράσουμε».

Το 2019 ήταν η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ. Μετά το 2015, το 2016, το 2017, το 2018...

Υπό την πίεση του δρόμου και της κάλπης, με την επίδοση των οικολόγων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι κυβερνήσεις αρχίζουν να δραστηριοποιούνται.

Κατά τη διάρκεια συνόδου κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, που έδωσε το έναυσμα για την οργάνωση τεράστιων διαδηλώσεων, 66 κράτη δεσμεύθηκαν για ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2050. Όμως, οι μεγαλύτεροι ρυπαντές απουσίαζαν, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες επιβεβαίωσαν την αποχώρησή τους από την συμφωνία του Παρισιού.

Οι πορείες για το Κλίμα συγκέντρωσαν τεράστια πλήθη στις ΗΠΑ, την Αυστραλία ή την Γερμανία και πολύ μικρότερα στην Ασία, την Αφρική ή την Λατινική Αμερική, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αντιμέτωπες με τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Ωστόσο, δεν πρέπει να θεωρούμε ότι οι πληθυσμοί του Νότου δεν κινητοποιούνται, σύμφωνα με τον Alfredo Jornet, καθηγητή του Πανεπιστημίου του Όσλο. Κινήματα στις περιοχές αυτές είναι ενεργά από χρόνια, λέει αναφέροντας ως παράδειγμα τους αυτόχθονες της Αμαζονίας.

«Μπορεί κανείς να ανησυχεί για το Κλίμα όταν έχει χρήματα, προνόμια», λέει η Melina Sakiyama, Βραζιλιάνα ακτιβίστρια, για την οποία τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα συνδέονται στενά.

Η κινητοποίηση των πολιτών θα αυξηθεί την νέα χρόνια - κλειδί για το Κλίμα και για την Φύση; Εκτός της σημαντικής Διάσκεψης για το Κλίμα ( COP26) στην Γλασκόβη στο τέλος του 2020, η Διεθνής Ένωση Προστασίας της Φύσης (UICN) πραγματοποιεί το παγκόσμιο συνέδριό της στην Γαλλία τον Ιούνιο, πριν από την διεθνή σύνοδο για την Βιοποικιλότητα τον Οκτώβριο στην Κίνα.

Ο Alfredo Jornet δεν αμφιβάλλει ότι η παγκόσμια κινητοποίηση θα συνεχισθεί: πλήττοντας τόσο τις πλούσιες όσο και τις φτωχές χώρες, η κλιματική αλλαγή «μας κάνει πιο ικανούς να δράσουμε μαζί».


Kαταχωρήθηκε 04/01/2020

Αυστραλία: Οι φωτιές απειλούν τα αποθέματα νερού στο Σίδνεϋ (03/01/2020)

Οι Αρχές της Αυστραλίας ανακοίνωσαν σήμερα ότι επικεντρώνονται στην προστασία των υδάτινων πόρων από τις σφοδρές πυρκαγιές που μαίνονται γύρω από το Σίδνεϋ, τη μεγαλύτερη πόλη της χώρας.

Οι πυροσβέστες που μάχονται ενάντια στις πυρκαγιές επί εβδομάδες ωφελήθηκαν από τις καλύτερες καιρικές συνθήκες στη διάρκεια των Χριστουγέννων, όταν η θερμοκρασία σημείωσε πτώση, όμως η ανάπαυλα αυτή δεν αναμένεται να διαρκέσει.

Η θερμοκρασία στην πολιτεία Νέα Νότια Ουαλία προβλέπεται να πλησιάσει ξανά τους 40 βαθμούς Κελσίου στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ενισχύοντας τις πυρκαγιές κοντά στο Φράγμα Ουαραγκάμπα, το οποίο παρέχει νερό στο 80% των 5 εκατομμυρίων κατοίκων του Σίδνεϋ.

«Τις τελευταίες ημέρες μέχρι την ψυχρή αλλαγή οι πυρκαγιές αποτελούσαν πιθανή απειλή στην παροχή νερού και τα αποθέματά του, κυρίως στη Ουαραγκάμπα και τα Μπλε Όρη», επεσήμανε αξιωματούχος της υπηρεσίας που είναι αρμόδια για τους υδάτινους πόρους της Νέας Νότιας Ουαλίας, της WaterNSW.

«Με τις επερχόμενες πολύ ζεστές συνθήκες η κατάσταση από τις πυρκαγιές ενδέχεται να επιδεινωθεί και στα δύο αυτά μέτωπα και πιθανόν αλλού», πρόσθεσε.

Το Φράγμα Ουαραγκάμπα βρίσκεται 65 χιλιόμετρα δυτικά του Σίδνεϋ και σε αυτό συγκεντρώνεται το νερό που έρχεται από τα βουνά. Η χωρητικότητά του έχει μειωθεί στο 44,8%, ενώ λιγότερα από τρία χρόνια πριν ήταν σχεδόν γεμάτο.

Παρά τις εκτεταμένες καταστροφές από τις πυρκαγιές προς το παρόν το δίκτυο ύδρευσης του Σίδνεϋ δεν έχει υποστεί ζημιές, εξήγησε ο εκπρόσωπος.

Με περισσότερα από 40 φράγματα σε όλη την πολιτεία, η εταιρεία WaterNSW παρέχει τα δύο τρίτα του νερού στις εταιρείες ύδρευσης της πολιτείας οι οποίες το καθαρίζουν και το επεξεργάζονται για να προσφέρουν καθαρό, πόσιμο νερό στις πόλεις.

Μεγάλες ποσότητες στάχτης και από αποκαΐδια ενδέχεται να επηρεάσουν την ποιότητα του νερού στα φράγματα, στην περίπτωση που μετά τις πυρκαγιές ακολουθήσουν έντονες βροχοπτώσεις. Ωστόσο βραχυπρόθεσμα δεν προβλέπονται βροχές για τη Νέα Νότια Ουαλία και η WaterNSW έχει τοποθετήσει ήδη φίλτρα ώστε να αποφύγουν το ενδεχόμενο αυτό.


Kαταχωρήθηκε 03/01/2020

Κακοκαιρία εξπρές: Χιονοπτώσεις, ισχυροί άνεμοι και προβλήματα- Απαγορευτικό απόπλου, κλειστοί δρόμοι (02/01/2020)

Επιμένει η κακοκαιρία στη χώρα μας με κρύο, βροχές, ανέμους και χιονοπτώσεις, δημιουργώντας διάφορα προβλήματα σε περιοχές της Ελλάδας, ειδικά στα ορεινά και ημιορεινά, ενώ αναμένεται νέα ψυχρή εισβολή από αρχές της βδομάδας.

Η νέα μεταβολή του καιρού φέρνει σήμερα ισχυρούς ανέμους που φτάνουν τα 8 και 9 μποφόρ, καθώς και τοπικές βροχές ή χιονόνερο, καταιγίδες και χιονοπτώσεις σε διάφορες περιοχές, τη στιγμή που η θερμοκρασία έχει σημειώσει πτώση.

Το απαγορευτικό απόπλου εξακολουθεί να βρίσκεται σε ισχύ για κάποιους προορισμούς, ενώ οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στους δρόμους και να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες όπου χρειάζεται. Προβλήματα στις ακτοπλοϊκές

Προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λόγω των ισχυρών βόρειων ανέμων που πνέουν σε πολλές θαλάσσιες περιοχές και φθάνουν κατά τόπους στο Αιγαίου τα 8 με 9 μποφόρ.

Από τον Πειραιά δεν πραγματοποιούνται τα δρομολόγια για τις Κυκλάδες, ενώ για τον Αργοσαρωνικό τα δρομολόγια εκτελούνται μόνο με πλοία κλειστού τύπου.

Σε ισχύ είναι απαγορευτικό απόπλου από Ραφήνα και Λαύριο, ενώ κλειστή είναι η γραμμή Αγ. Μαρίνα - Νέα Στύρα.

Οι επιβάτες που πρόκειται σήμερα να ταξιδέψουν καλό είναι πριν την αναχώρησή τους να επικοινωνούν με τα τόπους λιμεναρχεία και τουριστικά πρακτορεία.

Κλειστοί δρόμοι λόγω παγετού

Σύμφωνα με νεώτερη ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., οι δρόμοι που είναι κλειστοί είναι οι εξής και τα οδικά δίκτυα στα οποία απαιτούνται αντιολισθητικές αλυσίδες, είναι:

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΛΟΓΩ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΗΣ – ΠΑΓΕΤΟΥ)

ΓΕΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

- Λεωφ. Πάρνηθας, από το ύψος του τελεφερίκ, από και προς “REGENCY CAZINO MONT PARNES”.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Δ.Α. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

- Επ.Ο. Χανίων – Κισσού. Η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται από την Ε.Ο. Βόλου- Ζαγοράς.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ.Α.ΑΧΑΙΑΣ

- Επ.Ο. Περιστέρας – Χ/Κ Καλαβρύτων.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Δ.Α.ΑΡΚΑΔΙΑΣ

- Δασική οδός Βυτίνας – Χ/Κ Μαινάλου λόγω παγετού και χιονόπτωσης προηγούμενων ημερών.

Β. ΧΡΗΣΗ ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΤΙΚΩΝ ΑΛΥΣΙΔΩΝ

(ΛΟΓΩ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΗΣ – ΠΑΓΕΤΟΥ)

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Δ.Α. ΠΕΛΛΑΣ

- Επ.Ο. Άρνισσας-Χ/Κ «Βόρας», από 17ο

χλμ. έως Χ/Κ.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Δ.Α.ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

- Επ.Ο. Καστοριάς – Φλώρινας, από 25ο έως 28ο χλμ. (μέσω Βιτσίου).

Δ.Α.ΦΛΩΡΙΝΑΣ

- Ε.Ο. Φλώρινας-Καστοριάς, (μέσω Βίγλας), από 6ο έως 30ο χλμ.

- Επ.Ο. Φλώρινας-Καστοριάς, (μέσω Βιτσίου), από 20ο μέχρι 30ο χλμ.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Δ.Α.ΤΡΙΚΑΛΩΝ

- Επ.Ο. Πύλης – Μεσοχώρας, από 17ο (Στουρναρέικα), έως 55ο χλμ. (Μεσοχώρας)

- Ορεινό επαρχιακό Δήμου Πύλης Τρικάλων.

Δ.Α.ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

- Ε.Ο. Καρδίτσας – Άρτας, από 42ο (Δ/ση Βατσουνιάς), έως 78 χλμ. (Γέφυρα Αχελώου).

- Επ.Ο. Μουζακίου – Στεφανιάδας, από 10ο (Τ.Κ. Πευκόφυτου), έως 29ο χλμ (Τ.Κ.

Στεφανιάδας).

- Επ.Ο. Μουζακίου – Λίμνης Πλαστήρα, από 8ο (Τ.Κ Κρυοπηγής), έως 13ο

χλμ. (Τ.Κ.

Κερασιάς)

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΗΠΕΙΡΟΥ

Δ.Α.ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

 Επ.Ο. Πραμάντων – Συρράκου – Καλαρρύτων – Ματσουκίου.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ.Α.ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ

- Επ. Οδός Καρπενησίου – Κρικέλου – Δομνίστας , από 8ο έως 40ο χλμ.

- Επ.Ο. Καρπενησίου – Φουρνάς, – Καρδίτσας, από 8ο έως 40ο χλμ.

- Επ.Ο. Καρπενησίου – Χιονοδρομικό Κέντρο, από 5ο έως 13ο χλμ.

- Παλαιά Επ. Ο. Καρπενησίου – Λαμίας , από 5ο έως 12ο χλμ.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ.ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ.Α. ΑΧΑΙΑΣ

- Ε.Ο. Ακράτας-Ζαρούχλας, 20ο χλμ. και άνω.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Δ.Α.ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

- Επ.Ο. Ξυλοκάστρου – Τρικάλων, από 24ο έως 35ο χλμ (Χ/Κ).

Δ.Α.ΑΡΚΑΔΙΑΣ

- Επ.Ο. Καρδάρα – Χ/Κ Μαινάλου.

- Π.Ε.Ο. Τρίπολης –(μέσω Λεβιδίου)-Νεμέας από 34Ο έως 42Ο χλμ

Γ. ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

(ΛΟΓΩ ΒΡΟΧΟΠΤΩΣΕΩΝ–ΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗΣ ΥΔΑΤΩΝ & ΑΝΕΜΩΝ)

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

Δ.Α.ΡΟΔΟΠΗΣ

- Ισόπεδες διαβάσεις Ιρλανδικού τύπου:

Μωσαϊκού, Αγίας Μαρίνας Ιμέρου.

Δ.Α.ΚΑΒΑΛΑΣ

- Τμήμα της οδού Χρ. Σμύρνης, στην πόλη της Καβάλας (καθίζηση οδού).

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ.Α.ΕΥΒΟΙΑΣ.

- Επ. οδικό δίκτυο Α.Τ. Κύμης (Παρ. Στομίου – Διασταύρωση Πλατάνας)

- Επ.Ο. Λ. Αιδηψού – Λίμνης, (περιοχή ΉΛΙΑ), 9η χ/θ (πτώση βράχων).

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Κ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Δ.Α.ΗΜΑΘΙΑΣ

- Επ.Ο. Κορυφής – Λιανοβεργίου, από έξοδο οικισμού Λιανοβεργίου, έως είσοδο οικισμού Κορυφής, λόγω καθίζησης οδοστρώματος.

Δ.Α.ΠΕΛΛΑΣ

- Επ.Ο. Τ.Κ. Κερασιάς – Χ/Κ Βόρα (καθίζηση οδοστρώματος).

Δ.Α.ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

- Επ.Ο. Πολυγύρου – Ιερισσού, από 31ο χλμ., θέση «Πλατανόρεμα» (καθίζηση οδοστρώματος).

- Παραλιακή οδός οικισμού «Γαλήνη» Νέας Καλλικράτειας (καθίζηση χωμάτινης οδού).

- Διασταύρωση Βαρβάρας – Ολυμπιάδας, προς Ολυμπιάδα από 8,1ο έως 11,7ο χλμ. (κατολίσθηση πρανών του οδοστρώματος).

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ. ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ.Α. ΗΛΕΙΑΣ

- Επ.Ο. Λατζοϊου – Νεράιδας, από τη Γέφυρα Γραμματικού έως και την είσοδο της Τ.Κ. Νεράιδας, (καθίζηση οδοστρώματος).

- Επ.Ο. 17 μεταξύ των Τ.Κ. Χελιδονίου και Τ.Κ. Κρυονερίου, (καθίζηση οδοστρώματος).

- Επί του τμήματος Λογγό- Βρεστό της Επ. Ο. Ζαχάρως –Αρήνης -Πλατιάνας από Ε.Ο.

Πύργου-Κυππαρισσίας και δια Μακίστου και Κουμουθέκρα μέχρι Επ.Ο.6. (καθίζηση οδοστρώματος).

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Δ.Α.ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

- Επ.Ο. Τρικάλων – Καρυάς, 3,6ο χλμ. (καθίζηση οδοστρώματος).

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Β.ΑΙΓΑΙΟΥ

Δ.Α.ΧΙΟΥ

- Παραλιακή δημοτική οδός Κώμης – Βουνού, στη θέση ‘’Βίρι’’ (λόγω κατολισθήσεων). Η

κυκλοφορία, από και προς τον οικισμό Λιλικά, διεξάγεται κανονικά μέσω Κώμης, καθώς και μέσω του οδικού δικτύου Πατρικών – Λιλικά.

ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦ.ΑΣΤΥΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ N.ΑΙΓΑΙΟΥ

Δ.Α.Β΄ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

- Παλαιά Επ. Ο. Πυλίου –Καρδάμαινας, ύψος λατομείου, Κως. (καθίζηση οδοστρώματος).


Kαταχωρήθηκε 02/01/2020


ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΩΝ
ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ
ΜΕΤΣΟΒΟ -4°C
ΟΡΕΙΝΗ ΦΩΚΙΔΑ -4°C
ΦΛΩΡΙΝΑ -2°C
ΜΑΥΡΟΠΗΓΗ ΚΟΖΑΝΗΣ -2°C
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΔΕΣΣΑΣ -2°C
ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ
ΡΟΔΟΣ 13°C
ΡΕΘΥΜΝΟ 12°C
ΣΥΜΗ 12°C
ΝΙΣΥΡΟΣ 12°C
ΒΑΪ 12°C
Τα παραπάνω δεδομένα (ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ/ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ) αποτελούν προγνώσεις. Για παρατηρήσεις (realtime) πατήστε εδώ
 
Τελευταία ενημέρωση προγνώσεων: 20:10
<