rss twitter Επισκεφθείτε την σελίδα μας στο facebook Επισκεφθείτε το κανάλι μας στο youtube μας
Αρχείο Ειδήσεων

Ισχυρό μελτέμι στο Αιγαίο το Σαββάτο 22 Ιουλίου 2017 (22/07/2017)

Διατηρήθηκε για μία ακόμη ημέρα το ισχυρό μελτέμι στο Αιγαίο. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών οι ισχυρότερες ριπές του Σαββάτου 22 Ιουλίου 2017 καταγράφηκαν στην Παξιμάδα Καρύστου (105 χλμ/ώρα), στην Παλαιοχώρα Χανίων (92 χλμ/ώρα), στον Πλακιά Ρεθύμνου (84 χλμ/ώρα), στην Ανάφη (81 χλμ/ώρα), και στο Λιμάνι της Μυκόνου (77 χλμ/ώρα).


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε πριν 18 ώρες

Ολλανδία: Ουραγός στη βιωσιμότητα παρά τα μεγάλα έργα ΑΠΕ (22/7/2017) (22/07/2017)

Η Ολλανδία έχει κερδίσει θετικά σχόλια για έργα ανανεώσιμης ενέργειας όπως πάρκα και τρένα που τροφοδοτούνται από αιολική ενέργεια, αλλά παραμένει μόλις 26η στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό μίγμα.

Το 2014, μόλις το 5,5% της ενέργειας της Ολλανδίας προήλθε από ανανεώσιμες πηγές, με μόνο τη Μάλτα και το Λουξεμβούργο να έχουν χειρότερες επιδόσεις στην ΕΕ, με 4,7% και 4,5%, αντίστοιχα. Από το 2014 ως το 2016 το ποσοστό ανέβηκε μόλις κατά 0,4% στην Ολλανδία, αν και έχουν προγραμματιστεί μεγάλα έργα ανανεώσιμης ενέργειας.

Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ενέργειας για το 2015, η Ολλανδία είναι το μόνο κράτος μέλος της Ε.Ε. που δεν βρίσκεται σε καλό δρόμο για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που διασφαλίζει ότι το ποσοστό των ΑΠΕ στην ένωση θα φτάσει το 20% έως το 2020 και το 27% μέχρι το 2030.

Οι στόχοι είναι διαφορετικοί για κάθε κράτος μέλος, ανάλογα με το τι μπορεί να επιτευχθεί ρεαλιστικά, και για αυτό 20 από τις 28 χώρες τους έχουν ξεπεράσει, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Εξάλλου, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας, οι κατά κεφαλήν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της Ολλανδίας ήταν κατά 50% υψηλότερες από τον κοινοτικό μέσο όρο το 2013.

Το χαμηλό υψόμετρο και η μορφολογία του εδάφους της Ολλανδίας δεν ευνοούν την υδροηλεκτρική ενέργεια, ενώ η υψηλή πυκνότητα πληθυσμού δεν ευνοεί την εύρεση νέων τοποθεσιών για έργα ηλιακής και αιολικής ενέργειας. Αντίθετα, η χώρα διαθέτει ικανά αποθέματα φυσικού αερίου. Ωστόσο, ευθύνη φέρουν και οι συντηρητικές ενεργειακές πολιτικές των ολλανδικών κυβερνήσεων των τελευταίων ετών.

Παρά τις μέτριες ενεργειακές επιδόσεις, η εικόνα που βγάζει η χώρα προς τα έξω είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον από ό,τι στην πραγματικότητα. Αυτό οφείλεται στη φήμη της χώρας που έχει διαμορφωθεί από τα εκατομμύρια ποδήλατα, τα αποτελεσματικά τρένα, τους ανεμόμυλους και το προοδευτικό επιχειρηματικό κλίμα.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε πριν 22 ώρες

Τα σεισμικά κύματα από την Κω έφτασαν μέχρι τα Χανιά (22/7/2017) (22/07/2017)

Ήταν τέτοια η ισχύς του φονικού σεισμού στην Κω που τα σεισμικά κύματα έφτασαν μέχρι τα Χανιά.

Αυτό προέκυψε από δεδομένα που επεξεργάστηκε το Εργαστήριο Γεωφυσικής και Σεισμολογίας του ΤΕΙ Κρήτης με επικεφαλής τον καθηγητή Φίλιππο Βαλλιανάτο.

Όπως είπε ο κ. Βαλλιανάτος στα «Χανιώτικα Νέα», το εργαστήριο προχώρησε σε «χωρική κατανομή της ισχυρής εδαφικής κίνησης σε σχεδόν πραγματικό χρόνο» και αυτό έδειξε ότι υπήρξε σεισμική επιτάχυνση του εδάφους και στο αστικό συγκρότημα των Χανίων.

Τα στοιχεία υπολογίστηκαν από τους σταθμούς καταγραφής μέσα στην πόλη των Χανίων, το Εργαστήριο Γεωφυσικής και Σεισμολογίας και την Έδρα UNESCO για την μελέτη της Φυσικής της Γης και την Μείωση των Γεωκαταστροφών του ΤΕΙ Κρήτης.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε χθές

Η (όχι και τόσο) φυσική εξαφάνιση ζώων & φυτών εξαιτίας του ανθρώπου (21/07/2017)

Τα είδη των φυτών και των ζώων που εξαφανίζονται από τα τέλη του 19ου αιώνα και μετά είναι εκθετικά περισσότερα από τους προηγούμενους αιώνες, εξαιτίας της βιομηχανοποίησης των κοινωνιών, της ραγδαίας αύξησης του ανθρώπινου πληθυσμού και της κλιματικής αλλαγής.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν συνδράμει στην εξαφάνιση ειδών αλλά και στην ραγδαία μείωση πληθυσμών, που απειλούνται να εξαφανιστούν τις προσεχείς δεκαετίες.

Μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Nacional Autónoma του Μεξικό που δημοσιεύθηκε από την Εθνική Ακαδημία Επιστημών των ΗΠΑ αναφέρει πως το 50% των ειδών ζώων έχουν εξαφανιστεί τις τελευταίες δεκαετίες και ότι το ένα τρίτο των ειδών ζώων που χάνουν πληθυσμούς δεν θεωρούνται ότι βρίσκονται υπό εξαφάνιση.

Δισεκατομμύρια πτηνά, θηλαστικά, ερπετά και αμφίβια έχουν ήδη αφανιστεί από τον πλανήτη, κάνοντας τους επιστήμονες να δηλώνουν ότι η 6η μαζική εξαφάνιση ειδών έχει εξελιχθεί περισσότερο και γρηγορότερα από όσο είχε γίνει αντιληπτό μέχρι σήμερα.

Από ένα δείγμα 177 ειδών χερσαίων θηλαστικών που εξετάστηκαν στα πλαίσια της έρευνας, βρέθηκε ότι περίπου τα 88 είδη χερσαίων θηλαστικών έχουν χάσει το 80% των ενδιαιτημάτων και του φυσικού περιβάλλοντος διαβίωσής τους κατά την χρονική περίοδο 1900-2015.

Κύριοι λόγοι για αυτή την εξαφάνιση της άγριας ζωής είναι ο υπερπληθυσμός, η τοξική ρύπανση και μόλυνση του περιβάλλοντος, η προαναφερόμενη καταστροφή των ενδιαιτημάτων, η εισβολή ξένων ειδών που διαταράσσουν την φυσική ισορροπία στα οικοσυστήματα, η αύξηση του κυνηγιού και φυσικά η κλιματική αλλαγή.

Η έρευνα ανέλυσε δεδομένα από ένα δείγμα 27.500 ειδών χερσαίων σπονδυλωτών ζώων. Από αυτά τα 9.200 αντιμετωπίζουν τη συρρίκνωση του φυσικού τους περιβάλλοντος.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το λιοντάρι όπου ιστορικά διαβίωνε στο μεγαλύτερο μέρος της Αφρικής, στην νότια Ευρώπη, στην Μέση Ανατολή και έως την βορειοδυτική Ινδία, ενώ σήμερα συναντάται μόνο στην κεντρική και νότια Αφρική με τον πληθυσμό του να έχει μειωθεί θεαματικά.

Αντίστοιχη εξαφάνιση ειδών και πληθυσμών ζώων σε τόσο μεγάλη κλίμακα έχει παρατηρηθεί άλλες 5 φορές στην ιστορία του πλανήτη, όπου ποσοστά άνω του 60% των πληθυσμών ζώων είχαν εξαφανιστεί λόγω ακραίων περιβαλλοντικών γεγονότων.

Πριν από 443 εκατομμύρια χρόνια, για παράδειγμα, μια παρατεταμένη Εποχή Παγετώνων οδήγησε σε πτώση της στάθμης της θάλασσας και των ωκεανών κατά 100 μέτρα, πράγμα που εξαφάνισε το 60-70% όλων των ειδών και αποτέλεσε ένα τεράστιο γεγονός κλιματικής αλλαγής.

Παρόλα αυτά είναι η πρώτη φορά που μια τέτοιου μεγέθους και κλίμακας μαζική εξαφάνιση ειδών ζώων και φυτών οφείλεται σε ανθρωπογενή αίτια.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 2 μέρες πριν

Ηλεκτροκίνητα όλα τα οχήματα στην Ινδία μέχρι το 2030 (21/07/2017)

Η Ινδία ευελπιστεί να γίνει η πρώτη παγκόσμια δύναμη, στους δρόμους της οποίας όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά, στο πλαίσιο των προσπαθειών της για την καταπολέμηση της έντονης ατμοσφαιρικής ρύπανσης. 1,8 εκατομμύρια θάνατοι προκαλούνται κάθε χρόνο από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην υποήπειρο. To συνεργαζόμενο με την Εuractiv ιταλικό πρακτορείο Oggi μεταδίδει.

Κάθε χρόνο, 1,8 εκατομμύρια Ινδοί πεθαίνουν λόγω ασθενειών που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Αυτός είναι και ο λόγος που τον περασμένο Μάρτιο, ο υπουργός Ενέργειας Παϊγιούς Γκογιάλ ανακοίνωσε ότι η «Ινδία μπορεί να γίνει η πρώτη μεγάλη χώρα όπου όλα τα αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά» μέχρι το 2030.

Πέρυσι, η χώρα κατέγραψε στην ατμόσφαιρα το πλανητικό ρεκόρ των 1.200 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο λεπτών σωματιδίων.

Δεκατρείς μεγάλες πόλεις της Ινδίας, συμπεριλαμβανομένου του Ν. Δελχί, κατατάσσονται μεταξύ των δέκα πιο μολυσμένων μητροπόλεων παγκοσμίως. Ακόμη χειρότερα, 410 άνθρωποι σκοτώνονται καθημερινά στους δρόμους της Ινδίας σε ατυχήματα.

Σύμφωνα με τον Γκογιάλ, η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε αυτοχρηματοδοτούμενη, χωρίς την ανάγκη κρατικών επιχορηγήσεων, καθώς οποιαδήποτε οικονομική δαπάνη θα μπορούσε να καλυφθεί εξ’ολοκλήρου από την εξοικονόμηση στην άντληση καυσίμων.

Πρόκειται για μια θεωρία που αμφισβητήθηκε από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι επισημαίνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να κοστίζουν περίπου 8.700 ευρώ.

Ο υπουργός Ενέργειας όμως επανέλαβε φέτος, πως ο στόχος για το 2030 αποτελεί μια επίσημη κυβερνητική απόφαση. Ωστόσο, το μόνο μέτρο που έχει τεθεί μέχρι σήμερα σε εφαρμογή, είναι μια ομάδα εργασίας που συστάθηκε τον Φεβρουάριο υπό την αιγίδα του ινδικού υπουργείου μεταρρυθμίσεων, επιφορτισμένη με την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης Μοντί.

Το υπουργείο έχει συγκεντρώσει εμπειρογνώμονες από το Ινστιτούτο Rocky Mountain και εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να συζητήσουν «ποια θα είναι η μορφή της κινητικότητας στην Ινδία στο τέλος της επόμενης δεκαετίας».

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου, η σταδιακή κατάργηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης θα μειώσει τις εθνικές δαπάνες για καύσιμα από τα 60 δις. ευρώ στο μηδέν και τις εκπομπές CO2 κατά ένα τρισεκατομμύριο τόνους.

Σε αντίθεση με την Κίνα, όπου το κράτος εκχωρεί γενναιόδωρες επιδοτήσεις, η Ινδία είναι πρόθυμη να ενθαρρύνει την αγορά να κάνει η ίδια τις αλλαγές.

«Νομίζω ότι ο στόχος είναι πολύ φιλόδοξος», δήλωσε ο Μάνες Μπαμπού, Διευθύνων Σύμβουλος της Mahindra Electric, η εταιρεία του οποίου είναι ο μοναδικός εγχώριος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων. Η Mahindra παράγει 2.400 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τα 3 εκατομμύρια οχήματα που βγαίνουν στην κυκλοφορία κάθε χρόνο στην Ινδία.

Ακόμη και αν επιτευχθεί ο στόχος, η Ινδία θα πρέπει να αναβαθμίσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και το δίκτυο ηλεκτροδότησής της για να συμβαδίζουν με τις φιλοδοξίες της. Μια σημαντική πρόκληση, δεδομένου ότι στην επαρχία, ένα στα τέσσερα σπίτια δεν είναι ακόμη συνδεδεμένα στο δίκτυο.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 2 μέρες πριν

Περισσότεροι από 9 δισεκατομ. τόνοι πλαστικού έχουν παραχθεί από το 1950 (21/07/2017)

Περισσότεροι από εννέα δισεκατομμύρια τόνοι πλαστικού έχουν παραχθεί από τη δεκαετία του 1950, με το μεγαλύτερο μέρος τους να έχει απορριφθεί σε χωματερές ή στο περιβάλλον, προκαλώντας ζημιά στο οικοσύστημα και στην ανθρώπινη υγεία, σύμφωνα με την πρώτη μεγάλη παγκόσμια ανάλυση για την παραγωγή πλαστικών ειδών.

Σχεδόν το 80% αυτού του πλαστικού έχει καταλήξει είτε σε χωματερές είτε στο περιβάλλον, ενώ η παραγωγή του αυξάνεται γρήγορα, ανέφεραν στην έρευνα ειδικοί του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας. Λιγότερο από το 10% ανακυκλώνεται και περίπου το 12% αποτεφρώνεται.

«Αν αυτό το πλαστικό μοιραστεί ισομερώς σε ένα ύψος που να φτάνει ως τον αστράγαλο, θα καλύψει μια έκταση στο μέγεθος της Αργεντινής», δήλωσε ο Ρόλαντ Γκάιερ καθηγητής Βιομηχανικής Οικολογίας και βασικός συντάκτης της έκθεσης. «Πρόκειται για μια τεράστια ποσότητα υλικού που δεν είναι βιοδιασπώμενο (…) ανησυχώ πολύ», πρόσθεσε.

Η αποτέφρωση πλαστικού συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή και επηρεάζει την ανθρώπινη υγεία, ενώ η συσσώρευση του υλικού αυτού μπορεί να βλάψει το περιβάλλον, σύμφωνα με τον Γκάιερ.

Το πλαστικό χρησιμοποιείται ευρέως ως υλικό συσκευασιών, γεγονός που έχει προκαλέσει αλλαγή σε παγκόσμιο επίπεδο από τη χρήση ανακυκλώσιμων συσκευασιών, επισημαίνουν οι ερευνητές.

Ως αποτέλεσμα, το ποσοστό πλαστικού στις χωματερές των πόλεων σε χώρες υψηλού ή μεσαίου εισοδήματος αυξήθηκε σε περισσότερο από 10% το 2005, από λιγότερο από 1% που ήταν το 1960. Σε αντίθεση με άλλα υλικά, το πλαστικό μπορεί να παραμείνει στο περιβάλλον για χιλιάδες χρόνια, τόνισε ο Γκάιερ.

Στους ωκεανούς επιπλέουν περισσότερα από 5 τρισεκατομμύρια κομμάτια πλαστικού, σύμφωνα με έρευνα του 2014 που δημοσιεύθηκε στο Public Library of Science Journal. Αν συνεχιστεί η τρέχουσα τάση, περισσότεροι από 13 δισεκατομμύρια τόνοι πλαστικού θα καταλήξουν στο περιβάλλον ή στις χωματερές ως το 2050, τονίζουν οι ερευνητές.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 2 μέρες πριν

Σποραδικές καταιγίδες στην Ήπειρο (20/07/2017)

Σποραδικές καταιγίδες εκδηλώθηκαν σε ορεινά κυρίως τμήματα της Ηπείρου την Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του ΕΑΑ τα σημαντικότερα ύψη βροχόπτωσης καταγράφηκαν στο Τσεπέλοβο Ιωαννίνων με 28 mm και στα Ιωάννινα με 9 mm.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 2 μέρες πριν

Ενισχυμένο το μελτέμι στο Αιγαίο (20/07/2017)

Πολύ ενισχυμένοι βόρειοι άνεμοι πνέουν στο Αιγαίο και την Πέμπτη 20/07/2017. Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών οι ισχυρότερες ριπές καταγράφονται στην Παξιμάδα Καρύστου (119 χλμ/ώρα), στον Πλακιά Ρεθύμνου (92 χλμ/ώρα), στην Ανάφη (74 χλμ/ώρα) και στην Τήνο (72 χλμ/ώρα).


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 3 μέρες πριν

Βραζιλία: Απελευθέρωση 860.000 στρεμμάτων τροπικού δάσους για υλοτομία, γεωργία και εξόρυξη (20/07/2017)

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Βραζιλίας προτείνει την «απελευθέρωση» 860.000 στρεμμάτων του Εθνικού Δάσους του Ζαμαντσίμ για γεωργική χρήση, εξόρυξη και υλοτομία. Το σχέδιο της κυβέρνησης προκάλεσε αντιδράσεις ακτιβιστών και περιβαλλοντικών οργανώσεων, παρά το γεγονός ότι αποτελεί ένα συμβιβαστικό μέτρο, μετά από διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής, που ισχυρίζονται ότι το νομοσχέδιο θα οδηγήσει σε περαιτέρω αποψίλωση στην περιοχή Παρά.

Εάν εγκριθεί, το νομοσχέδιο θα μετατρέψει περίπου το 27% του εθνικού δάσους σε προστατευόμενη περιοχή, δήλωσε το υπουργείο. Οι ομάδες για τη μείωση του μεγέθους του δάσους υποστηρίζουν ότι το σχέδιο θα φέρει οικονομική πρόοδο στην περιοχή.

Σύμφωνα με το υπουργείο, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις για τη μείωση των συγκρούσεων για τη γη, την αποφυγή της αποψίλωσης και τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Τα μέτρα επικρίθηκαν από τους οικολόγους και τις τοπικές περιβαλλοντικές ομάδες, που κατηγορούν την κυβέρνηση ότι ενέδωσε στα διάφορα λόμπι και ότι το νομοσχέδιο αποτελεί αμνηστία για την παράνομη κατοχή του δάσους, που έχει οδηγήσει μέχρι και στο θάνατο περιβαλλοντικών ακτιβιστών, σύμφωνα με διεθνείς ΜΚΟ.

Το 2016, η αποψίλωση του Αμαζονίου αυξήθηκε κατά 29% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με δορυφορικά στοιχεία της κυβέρνησης, πραγματοποιώντας το μεγαλύτερο άλμα από το 2008 και αναιρώντας πρόσφατα θετικά βήματα προόδου.

Σύμφωνα με τον Ζουάν Ντομπλάς της βραζιλιάνικης ΜΚΟ Κοινωνικοπεριβαλλοντικό Ινστιτούτο (ISA), ενώ η αποψίλωση για την εκτροφή βοοειδών ανακόπηκε, ενισχύθηκε η λεηλασία του δάσους από τους υλοτόμους.

Υπέρ του αγώνα των ακτιβιστών τάχθηκε και το διάσημο μοντέλο Ζιζέλ Μπούντχεν, καλώντας τον Πρόεδρο Τεμέρ να «προστατεύσει τη μητέρα Γη».


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 3 μέρες πριν

Καλιφόρνια: Νομοσχέδιο για 100% ΑΠΕ έως το 2045 (20/07/2017)

Ένα νέο νομοσχέδιο που προβλέπει ότι η πολιτεία της Καλιφόρνια θα λαμβάνει υποχρεωτικά όλη την ηλεκτρική της ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές πέρασε από μια σημαντική νομοθετική επιτροπή, φέρνοντας μία από τις μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει 100% ανανεώσιμη.

Το νομοσχέδιο, που κατατέθηκε από τον πρόεδρο της τοπικής Γερουσίας Κέβιν ντε Λεόν του Δημοκρατικού Κόμματος, θα αναθεωρήσει το πρότυπο ανανεώσιμων πηγών της πολιτείας ώστε να παράγεται το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές όπως η αιολική, η ηλιακή και η υδροηλεκτρική μέχρι το 2045. Η νέα νομοθεσία μεταφέρει επίσης την επίτευξη 50% καθαρής ενέργειας από το 2030 στο 2026.

Εάν το νομοσχέδιο γίνει νόμος, θα σημαίνει ότι Καλιφόρνια θα είναι η δεύτερη πολιτεία των ΗΠΑ, μετά τη Χαβάη, που θα λαμβάνει το 100% της ηλεκτρικής της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Σύμφωνα με τους νομοθέτες της Χαβάης, η έγκριση του σχετικού νόμου το 2015, έχει ήδη εξοικονομήσει πάνω από 250 εκατομμύρια δολάρια στην πολιτεία, μειώνοντας την εξάρτηση από τα ακριβότερα ορυκτά καύσιμα.

Η πολιτεία της Μασαχουσέτης εξετάζει επίσης ένα παρόμοιο νομοσχέδιο με ορίζοντα το 2050. Αυτός ο νόμος είναι ακόμα πιο φιλόδοξος, προβλέποντας ότι η πολιτεία θα πρέπει να λαμβάνει όλη της την ενέργεια, συμπεριλαμβανομένων των τομέων του ηλεκτρισμού, των μεταφορών και της βιομηχανίας, από ανανεώσιμες πηγές.

Τα σημαντικά εμπόδια για την επίτευξη 100% ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές είναι ότι θα πρέπει να αναπτυχθούν οι υποδομές και η δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας σε τεράστια κλίμακα. Η Καλιφόρνια επίσης εισάγει περίπου το 33% της ηλεκτρικής ενέργειας (6% από καύση άνθρακα).

«Ενώ η ομοσπονδιακή κυβέρνηση παραιτείται από τις δεσμεύσεις της για καθαρή ενέργεια, η Καλιφόρνια δείχνει ότι θα συνεχίσει να ηγείται της ενεργειακής μετάβασης», δήλωσε η Κάθριν Φίλιπς, διευθύντριας του παραρτήματος Καλιφόρνια της αμερικανικής περιβαλλοντικής οργάνωσης Sierra Club. «Με τη σημερινή ψηφοφορία, η Καλιφόρνια είναι τώρα ένα βήμα πιο κοντά στην μετάβαση σε 100% καθαρές, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», πρόσθεσε.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 3 μέρες πριν

Η υπερθέρμανση του πλανήτη μπορεί να περιορίσει τις απογειώσεις αεροσκαφών παγκοσμίως (19/07/2017)

Οι αυξανόμενες θερμοκρασίες λόγω της κλιματικής αλλαγής θα καταστήσουν την απογείωση πιο δύσκολη για πολλά αεροσκάφη σε όλο τον κόσμο τις επόμενες δεκαετίες, σύμφωνα με νέα μελέτη Αμερικανών επιστημόνων.

Κατά τη διάρκεια των πιο θερμών κομματιών της ημέρας, το 10% με 30% των πλήρως φορτωμένων αεροπλάνων μπορεί να χρειαστεί να αφαιρέσει κάποια καύσιμα, φορτίο ή επιβάτες, ή να περιμένει για ψυχρότερες ώρες ώστε να απογειωθεί, αναφέρει η μελέτη του Πανεπιστημίου Κολούμπια.

«Τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι ο περιορισμός του βάρους μπορεί να επιβάλει ένα μη αμελητέο κόστος στις αεροπορικές εταιρείες και να επηρεάσει τις αερομεταφορές σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης, Ήθαν Κόφελ.

Καθώς ο αέρας θερμαίνεται, εξαπλώνεται και η πυκνότητά του μειώνεται. Σε πιο αραιό αέρα, τα πτερύγια δημιουργούν λιγότερη ανύψωση καθώς το αεροσκάφος επιταχύνει κατά μήκος του αεροδιαδρόμου. Συνεπώς, ανάλογα με το μοντέλο του αεροσκάφους, το μήκος του διαδρόμου και άλλους παράγοντες, σε κάποιο σημείο ένα γεμάτο αεροπλάνο μπορεί να μην μπορεί να απογειωθεί με ασφάλεια αν η θερμοκρασία γίνει πολύ υψηλή. Τότε θα πρέπει να αφαιρεθεί βάρος, ή να καθυστερήσει ή ακυρωθεί η πτήση.

Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία αυξήθηκε σχεδόν κατά ένα βαθμό Κελσίου από το 1980 και αυτό μπορεί να έχει ήδη αποτέλεσμα στις αερομεταφορές. Ενδεικτικά, στα τέλη Ιουνίου, η αμερικανική αεροπορική εταιρεία American Airlines ακύρωσε πάνω από 40 πτήσεις από το Φοίνιξ της Αριζόνα, όταν οι υψηλές θερμοκρασίες επηρέασαν μικρότερα περιφερειακά αεροσκάφη.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η μέση θερμοκρασία αναμένεται να αυξηθεί έως και κατά άλλους τρεις βαθμούς Κελσίου μέχρι το 2100. Τα κύματα καύσωνα πιθανότατα θα γίνουν πολύ συχνότερα, ενώ οι ετήσιες μέγιστες ημερήσιες θερμοκρασίες στα αεροδρόμια παγκοσμίως προβλέπεται να αυξηθούν κατά 4 έως 8 βαθμούς Κελσίου μέχρι το 2080, σύμφωνα με τη μελέτη.

«Αυτό δείχνει τους ανεξερεύνητους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής στην αεροπλοΐα», δήλωσε ο κλιματολόγος Ράντλεϊ Χόρτον, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Οι περισσότερες μελέτες έχουν επικεντρωθεί μέχρι τώρα στο πώς η αεροπορία μπορεί να επηρεάσει την υπερθέρμανση του πλανήτη, καθώς τα αεροσκάφη προκαλούν περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, και όχι το αντίστροφο. Εξάλλου, άλλες μελέτες έχουν προειδοποιήσει ότι το θερμαινόμενο κλίμα μπορεί να αυξήσει τις αναταράξεις, ενώ η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί διάφορα μεγάλα αεροδρόμια.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι εάν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου δεν μετριαστούν, το βάρος των καυσίμων και του φορτίου θα πρέπει να μειωθεί κατά 4% στις πιο καυτές ημέρες για ορισμένα αεροσκάφη. Εάν μειωθούν δραματικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι μειώσεις αυτές μπορεί να ανέλθουν μόλις στο 0,5%. Για ένα μέσο αεροσκάφος 160 θέσεων, μια μείωση βάρους κατά 4% θα σήμαινε περίπου 12 ή 13 λιγότερους επιβάτες.

Τα αεροδρόμια με μικρότερους διαδρόμους, σε θερμότερα μέρη του κόσμου ή σε μεγαλύτερα υψόμετρα, όπου ο αέρας είναι ήδη πιο αραιός, θα επηρεαστούν περισσότερο. Οι συνέπειες όμως θα μπορούσαν να μετριαστούν με νέα σχέδια κινητήρα ή σκάφους ή με επέκταση των διαδρόμων, καταλήγει η έρευνα.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 4 μέρες πριν

Ενίσχυση δήμων για την αντιμετώπιση ζημιών μετά από κακοκαιρία (18/07/2017)

Eπιχορηγήσεις ύψους 270.000 ευρώ ενέκρινε ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης για την οικονομική ενίσχυση των δήμων Λευκάδας και Νέας Προποντίδας (Χαλκιδική), για την αποκατάσταση των δικτύων και υποδομών τους μετά τη θεομηνία που τους έπληξε.

Η εν λόγω χρηματοδότηση αποδίδεται ως εξής:

Δήμος Λευκάδας, Νομός Λευκάδας, ευρώ 200.000 Δήμος Νέας Προποντίδας, Νομός Χαλκιδικής, ευρώ 70.000


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 5 μέρες πριν

Προβλήματα από την κακοκαιρία στη Λήμνο (18/07/2017)

Προβλήματα προκάλεσε η κακοκαιρία στη Λήμνο. Από νωρίς το απόγευμα χθες και για ώρες έβρεχε αδιάκοπα, αρχικά στο δυτικό και νότιο τμήμα του νησιού, στη Μύρινα, το Πλατύ, το Θάνος και τον Κοντιά. Στη συνέχεια, ισχυρές βροχοπτώσεις σημειώθηκαν στο κεντρικό και ανατολικό τμήμα του νησιού, στην περιοχή της Ατσικής και του Μούδρου.

Σύμφωνα με τον Σταθμό Αιγαίου της ΕΡΤ, τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφηκαν στη Μύρινα, στην περιοχή των ΚΤΕΛ, ενώ η πυροσβεστική επιχείρησε σε 10 σημεία για άντληση υδάτων και απεγκλώβισε 20 άτομα από τα οχήματά τους.Ενοικιαζόμενα δωμάτια, σπίτια και υπόγεια πλημμύρισαν, χείμαρροι υπερχείλισαν, ενώ μικροκατολισθήσεις έχουν καταγραφεί στον περιφερειακό δρόμο της Μύρινας.

Επίσης, για 20 περίπου λεπτά υπήρξε διακοπή ρεύματος σε όλο το νησί. Το πλοίο «Εξπρές Πήγασος» που έφτασε στο νησί της ώρα της καταιγίδας αναγκάστηκε να δέσει στο παλιό λιμάνι.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 5 μέρες πριν

Προβλήματα από την κακοκαιρία σε Ξάνθη - Σαμοθράκη (18/07/2017)

Προβλήματα καταγράφηκαν τη Δευτέρα από το κύμα της κακοκαιρίας στην ανατολική Μακεδονία και στη Θράκη.

Σύμφωνα με την πυροσβεστική, λόγω έντονων καιρικών στη Σαμοθράκη πραγματοποιήθηκαν τέσσερις κοπές δέντρων και τέσσερις αντλήσεις υδάτων από κτήρια, ενώ δύο άτομα χρειάστηκε να μεταφερθούν σε ασφαλές σημείο.

Επίσης, στην ευρύτερη περιοχή του νομού Ξάνθης, πραγματοποιήθηκαν 12 κοπές δέντρων.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 5 μέρες πριν

Εικόνες καταστροφής στη Σιθωνία Χαλκιδικής (17/07/2017)

Σε ύφεση είναι τα έντονα καιρικά φαινόμενα στη Σιθωνία Χαλκιδικής, όπου η κακοκαιρία άφησε πίσω της εικόνες καταστροφής.

Από τις καταιγίδες, πλημμύρισαν σπίτια και καταστήματα σε όλο το παραλιακό μέτωπο, από τον Νέο Μαρμαρά, την περιοχή Αζάπικο, την Τορώνη και την Τριστινίκα, μέχρι το Πόρτο Κουφό, έχουν υποστεί ζημιές ξενοδοχειακές μονάδες, ενώ βράχοι έχουν πέσει στο οδόστρωμα.

Ρέματα υπερχείλισαν, δεκάδες αυτοκίνητα παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά, ενώ πλημμύρισαν σπίτια, καταστήματα και ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Προβλήματα καταγράφηκαν και στη Σάρτη, τη Βουρβουρού και τη Συκιά.

Ο διοικητής της Περιφερειακής Πυροσβεστικής Διοίκησης Κεντρικής Μακεδονίας, Κωνσταντίνος Πουλτίδης δήλωσε στο ΑΜΠΕ, ότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία δέχτηκε 50 κλήσεις για αντλήσεις υδάτων σε Τορώνη και Αρναία. Ακόμη, οι πυροσβέστες απεγκλώβισαν 10 άτομα από τα αυτοκίνητα τους.

Έντονα καιρικά φαινόμενα και στη Λήμνο

Έντονα καιρικά φαινόμενα επικράτησε και στη Λήμνο τη Δευτέρα.

Η Πυροσβεστική δέχθηκε 30 κλήσεις για αντλήσεις υδάτων, ενώ 11 άτομα μεταφέρθηκαν σε ασφαλή σημεία.


ΠΗΓΗ
Kαταχωρήθηκε 5 μέρες πριν


Χάρτης METEONET Χάρτης UV Ιστιοπλοϊκοί χάρτες Πρόγνωση Ύψους Κύματος Χάρτης Κεραυνών
Κάμερες Πεντέλης Χάρτης Αττικής Χάρτης Ευρώπης Χάρτης παραλιών Εργαλεία
Τελευταία ενημέρωση προγνώσεων πριν 8 ώρες